Så det kan gå

Innan jag sliter ut mina äggstockar och bränner ihjäl dem tänkte jag dela med mig och en bra dokumentär jag ramlade över här där jag ligger i olidliga mensvärksmärtor och snart dör.


Den handlar alltså om en flicka på 6,5 år som blivit helt förströd i huvudet på grund av att hon under sina tidigare år blivit utsatt för sexuellt övergrepp, psykiskt misshandel, inte fått kärlek osv.
Skaffar man barn har man fan ett ansvar oavsett hur ens liv ser ut eller om man är pappan eller mamman till ungen. Viktigt att tänka på är att det inte är flickans fel att hon blivit som hon blivit och är inte sjuk i huvudet, snarare är det hennes biologiska pappa som behandlade henne på det sättet han gjorde som är helt sjuk (antagligen har han också någon slags förklaring för sitt beteende). Ingen föds ond, då hade det varit omöjligt att förklara ondska och illvilliga handlingar. Filmen visar också att det går att bli frisk även fast man blivit så sjuk.
Har själv en person i min närhet som blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn men denna person är nu fullt sympatiskt och det är absolut inget som syns utanpå.
Det läskiga är att hon ser ut som man blåögda enäggstvilling när jag var i den åldern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0